Ostrvo ptica (Bird island), Sejšeli

750
199
Spol
Sejšeli (Seychelles) su ostrvska država u zapadnom Indijskom okeanu, udaljena oko 1.600 km od obale Afrike, sjeveroistočno od Madagaskara. Okružuju ih Mauricijus i Reunion na jugu, Komori na jugozapadu i Maldivi na sjeveroistoku.

Arapski trgovci su bili prvi koji su ugledali tada nenaseljene Sejšele, a prvi Evropljani koji su stupili na ove otoke su bili Portugalci 1505. godine.

Sejšeli se sastoje od ukupno 115 ostrva u Indijskom okeanu, od kojih su 33 naseljena.

Zanimljivu priču o jednom od ostrva - Ostrvu ptica (Bird island) napisao je Nenad Blagojević za portal Priče sa dušom. U nastavku slijede njegova zapažanja o ovom zaštićenom carstvu prirode.

Tokom obilaska Sejšelskih ostrva, jedan dan bio sam gost na privatnom Ostrvu ptica (Bird island) udaljenom pola sata letenja od aerodroma na najvećem ostrvu Mahe.

"Robinzon Kruso doživljaj" počeo je slijetanjem malog aviona sa osmoro turista na travnatu pistu, gdje nas je dočekao nasmijani menadžer ostrva Serž Rober (Serge Robert). Upamtio sam njegove riječi: „Dobrodošli na vaše ostrvo koje od ovog trenutka možete da istražujete. Ključevi za sobe neće vam biti potrebni“ – naglasio je.

Malo smo se zamislili, a onda shvatili da je u pravu. Jer, na ovom ostrvu postoji svega 24 drvenih bungalova u kojima je smješteno nekoliko desetina turista, a jedini stanovnici su ptice, krabe, džinovske kornjače, gušteri i tridesetak ljudi koji rade na farmi. Čak i da neko pokuša nešto da ukrade, ne bi daleko dogurao u nepreglednom okeanu.

Odmah sam obišao livadu i šumicu u centralnom dijelu ostrva, odakle se pruža lijep pogled na ptice koje kruže iznad i cvrkuću. Bijele čigre, crni nodi i madagaskarski fodi tek su tri od stotinjak vrsta ptica koje sam prvi put vidio.

Nisu bježale kada sam ih slikao na svega pola metra udaljenosti, a u toku specijalizovane ture, od vodiča Robija na konkretnim primjerima saznali smo koliko su ptice inteligentne i kako umiju da pobjede zakone prirode.

Ovaj iskusni znalac otkrio nam je tajne iz svijeta ptica, između ostalih, i kako jedna vrsta umije po najvećoj vrućini tačno da nađe osunčano mjesto iza žbuna na kojem uvijek pirka vjetrić, a za koje nikad to ne biste pomislili.

Sa jedne strane ovog ostrvceta koje laganom šetnjom možete preći za četrdesetak minuta, nalazi se duga plaža za sunčanje i plivanje, a sa druge, lagune za ljubitelje ronjenja. Sunčao sam se u društvu dvije studentkinje iz Njemačke koje sam zamolio da me fotografišu, a onda ušao u vodu. U moru zemalja u koje su mogle da odu na razmjenu, one su odabrale baš Sejšele.

U trenutku kada sam ispred sebe imao metar i po visoke talase, tako jake da su sa sobom vraćali u vodu pijesak u dužini od dvadesetak metara, obuzeo me je strah od okeana. Zato sam plivao u „plićaku“ dok su me talasi preklapali i vukli tamo-vamo shvativši uživo koliko je čovjek mali u odnosu na prirodu, u ovom slučaju na Indijski okean.

Dan i noć proveo sam bez televizora, mobilnog telefona za koji ne postoji mreža i interneta. U sobi nema klima uređaja niti frižidera, a između drvenih zidova i krovova ima „lufta“ od skoro pola metra, pa vazduh nesmetano ulazi. Cijele noći slušao sam graktanje ptica, ali ništa mi nije falilo – odlično sam spavao u oazi eko-turizma.

Nema ni osvjetljenja van kućica, pa sam dobio ekološku baterijsku lampu kako bih našao putić do restorana u kojem se služi hrana sa farme i sve što su ribari ulovili tog dana. Ne znam da li je to samo moj utisak, ali bio sam ubjeđen da su mi ptice, dok sam išao na večeru, letjele tik iznad glave. Kao u nekom filmu.

Vlasnici ovog ostrva vode računa o zaštiti životne sredine i ekološkom turizmu – o kornjačama i pticama, o koralima, o potrošnji pijaće vode koju skupljaju sa krovova i filtriraju, a toplu zagrijavaju solarnim panelima, i struje koju stvaraju efikasnim generatorima.

Svakom bungalovu slijeduje bokal vode koji se, naravno može dopuniti ali samo u restoranu. Dok sam se tuširao, osjetio sam so u prerađenoj vodi.

Nenad je svoje doživljaje sa Sejšela završio pričom o zanimljivim ljudima koje je sretao tokom putovanja i redovnih jutarnjih tura obilazaka i upoznavanja života ptica. (pricesadusom.com, Ptice.info)

kenan

18-02-2015
Spol
Sudeći po slikama, prelijepo mjesto.

Dino

27-04-2014
468
110
Spol
Ne bih se bunio da provedem tu koji dan. :D